Pełna księgowość

Pełna księgowość

Pełna księgowość jest bardzo zaawansowaną i dość kosztowną (wymaga zatrudnienia księgowej bądź wynajęcia biura rachunkowego) formą opodatkowania.

Do prowadzenia jej zobowiązane są podmioty gospodarze, które w roku poprzednim osiągnęły przychód z działalności przekraczający 1,2 mln EURO. Niezależnie od wielkości przychodu księgi handlowe muszą prowadzić osobowe spółki kapitałowe (spółka jawna, partnerska, komandytowa i komandytowo-akcyjna).

W skład pełnej księgowości wchodzą:

  • kontrola dokumentów pod względem formalnym,
  • ustalenie zakładowego planu kont,
  • prowadzenie ewidencji przychodów i kosztów,
  • prowadzenie ewidencji VAT,
  • prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
  • prowadzenie ewidencji wyposażenia,
  • rozliczenia ZUS właścicieli,
  • sporządzanie deklaracji VAT,
  • sporządzenie miesięcznych zestawień obrotów i sald,
  • potwierdzenie sald,
  • sporządzanie sprawozdań finansowych: bilansu, wyniku finansowego, informacji dodatkowej,
  • sporządzanie informacji F01 dla Urzędu Statystycznego.