Zakres usług świadczonych przez biuro rachunkowe Consigno można podzielić na trzy podstawowe grupy, uzależnione od formy prawnej prowadzonej działalności, etapu rozwoju firmy oraz jej bieżących potrzeb:
Zakres oferowanych przez nas usług dostosowywany jest do indywidualnych potrzeb Klienta:
- reprezentujemy Klienta przed właściwymi urzędami – Urząd Skarbowy, ZUS, GUS
- osobiście odbieramy dokumenty z siedziby Klienta
- powiadamiamy o ważnych terminach za pośrednictwem telefonu, poczty e-mail oraz SMS
- w razie potrzeby prace księgowe wykonujemy również w siedzibie firmy Klienta
- doradzamy, jak zoptymalizować wysokość swoich przychodów i kosztów
- zapewniamy bezpieczeństwo i poufność danych
Obsługa rachunkowo-księgowa
- prowadzenie podatkowej księgi przychodów i rozchodów lub ewidencji ryczałtu
- prowadzenie ewidencji dla potrzeb rozliczania podatku od towarów i usług (VAT)
- prowadzenie kart podatkowych
- sporządzanie i składanie w imieniu Klienta miesięcznych deklaracji podatkowych dla potrzeb rozliczeń z Urzędem Skarbowym
- przygotowanie przelewów ZUS
Obsługa pełnej księgowości
- zamykanie i otwieranie kolejnych lat działalności
- rejestracja dowodów księgowych w księgach rachunkowych zgodnie z zasadami rachunkowości
- stała analiza kosztów i przychodów
- potwierdzenia sald
- sporządzanie sprawozdań finansowych (bilans, rachunek zysków i strat, informacja dodatkowa, ewidencja zmian w kapitale, przepływy pieniężne i inne)
- comiesięczne wyliczanie zobowiązań podatkowych oraz sporządzanie i wysyłanie deklaracji podatkowych CIT i VAT
- sporządzanie i składanie innych stosownych deklaracji
- przygotowywanie przelewów z tytułu zobowiązań podatkowych
- sporządzanie sprawozdawczości do GUS
Obsługa kadrowo-płacowa
- prowadzenie pełnej dokumentacji pracowniczej
- obliczanie wynagrodzeń i sporządzanie list płac
- wyliczanie podatku dochodowego osób zatrudnionych i sporządzanie deklaracji miesięcznych,
- deklaracje do Urzędów Skarbowych
- kompleksowa obsługa rozliczeń z ZUS, w tym naliczanie składek i sporządzanie deklaracji – przekaz elektroniczny
- przygotowywanie dokumentów płatności z tytułu podatków i składek ZUS
- przygotowywanie raportów miesięcznych RMUA dla ubezpieczonych
- zgłaszanie i wyrejestrowane pracownika z systemu ZUS
Biuro rachunkowe oferuje pomoc w przygotowaniu dokumentów niezbędnych do:
- uruchomienia działalności gospodarczej:
- pomoc w wyborze formy opodatkowania
- rejestracja działalności w Ewidencji Działalności Gospodarczych
- rejestracja w Urzędzie Statystycznym (REGON)
- rejestracja w Urzędzie Skarbowym (NIP-1, VAT-R)
- rejestracja w ZUS
- pomoc w założeniu konta bankowego
- uzyskania zaświadczeń o braku zaległości wobec ZUS i US lub innych zaświadczeń z tych jednostek
- likwidacji działalności
- wniosków kredytowych