Pełna księgowość
Pełna księgowość jest bardzo zaawansowaną i dość kosztowną (wymaga zatrudnienia księgowej bądź wynajęcia biura rachunkowego) formą opodatkowania.
Do prowadzenia jej zobowiązane są podmioty gospodarze, które w roku poprzednim osiągnęły przychód z działalności przekraczający 1,2 mln EURO. Niezależnie od wielkości przychodu księgi handlowe muszą prowadzić osobowe spółki kapitałowe (spółka jawna, partnerska, komandytowa i komandytowo-akcyjna).
W skład pełnej księgowości wchodzą:
- kontrola dokumentów pod względem formalnym,
- ustalenie zakładowego planu kont,
- prowadzenie ewidencji przychodów i kosztów,
- prowadzenie ewidencji VAT,
- prowadzenie ewidencji środków trwałych i wartości niematerialnych i prawnych,
- prowadzenie ewidencji wyposażenia,
- rozliczenia ZUS właścicieli,
- sporządzanie deklaracji VAT,
- sporządzenie miesięcznych zestawień obrotów i sald,
- potwierdzenie sald,
- sporządzanie sprawozdań finansowych: bilansu, wyniku finansowego, informacji dodatkowej,
- sporządzanie informacji F01 dla Urzędu Statystycznego.